Køre i klapvogn, barnevogn, bil, cykel er yt

16. september 2009

Alder:
7 mdr.

Køre i klapvogn, barnevogn, bil, cykel er yt

Hej Helen

Ja som overskriften siger, så har jeg endnu en udfordring med mine tvillinge drenge på nu 7 måneder. De har aldrig rigtig været super glade for deres barnevogn, men det er blevet lidt bedre med tiden.

De er nu på et stadium hvor der skal ske noget hele tiden og at være hjemme dagen lang bliver for kedeligt for dem, derfor sørger jeg for at komme lidt ud med dem, lade dem ligge på græsset og opleve ting, cykle med dem på vores ladcykel, køre bil samt sidde op i klapvognen. MEN intet er det gider de i længere tid. Det går fint nok de første 10 minutter også har vi ellers balladen. Det begrænser os en del da vi ofte har sagt nej til arrangementer da det lå for "langt" væk. Faktisk har det været sådan siden de var helt små, specielt med at køre bil, det vil de på ingen måder acceptere det, de skriger indtil de blir taget ...

Annonce

... op.

Det gør mig meget frustreret at jeg kke har den form for "frihed" til at kunne køre, cykle eller gå den tur med mine børn - som man normalt ellers høre at børn de elsker??!!

Har du nogen forklaring på hvorfor de reagere på denne måde hver gang?? Jeg sys jeg har prøvet alt, givet dem legetøj med, sutteklud, har givet dem flaske i bilen ind imellem for at få dem til at være rolig, da vi af og til jo skal omkring til familien og på indkøb. Men sutflasken dur heller ikke mere i bilen og man skulle jo ikke mene at de keder sig når de sidder i bil, klapvogn, barnevogn eller cykel for det er netop der der er masser af se på!

Det er ikke fordi vi går eller køre med dem i flere timer, men vil blive glad hvis de bare ville sidde der i 30 min uden skrig og skrål....

Håber virkelig at du kan hjælpe.

Kærlig hilsen
Tvillingmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder